Když někdo umře
Mladší děti obvykle nevnímají smrt tak, jako dospělí. V tomto věku se postupně rodí porozumění, že smrt je nevratná, je spojená s nefunkčností těla i mysli a je univerzální.
V sešitu najdete různé podněty pro různé činnosti, které povzbuzují zpracování ztráty. Jiné stránky nabízejí příležitost k mapování a pojmenování emocí, které dítě prožívá. Je důležité uznat i emoce, které se zdají být nepatřičné. Pro truchlení dětí je typické, že se jim emoce střídají rychleji než dospělým. Dospělý, který dítě sešitem provází, může na jednotlivá navržená témata navázat sdílením svých zkušeností, například u dvojstrany o pohřbu vyprávět o svých vzpomínkách na pohřby, jichž se jako dítě zúčastnil.
Není dobré dítě nutit dokončit úkol ani systematicky propracovat celý sešit. Naopak, volba úkolu i času stráveného se sešitem by měla být na dítěti.